"Jeg tror de fleste som jobber med billedkunst ønsker å skape noe nytt, men når jeg sier det, er jeg veldig klar over at du gjør veldig sjelden gjør akkurat det, du skjønner at mye er gjort før deg. men - jeg prøver, gjennom materialvalg, gjennom den veien jeg har valgt, i skulpturene, eller tredimensjonale malerier som jeg også ser dem, å sette sammen elementer på nytt. Men original er jo et skummelt ord (...) Å være nyskapende kan være å belyse noe veldig hverdagslig på en måte som gir plass for ny refleksjon"

- Camilla Løw, kunstner.

Kilde: Camilla Løw, sitert i Bjørnskau, Erik. Kunstneren. Lager skulptur av rommet. Oslo: Aftenposten. 14-05-2010. Uke 19. nr. 182. Kultur s. 12. Også tilgjengelig fra URL http://www.aftenposten.no/meninger/kommentatorer/haugsgjerd/article3651867.ece [Lastet ned 2010-05-15]

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar